Poznański Ośrodek Wspierania Przedsiębiorczości zaprasza do udziału w webinarze "ABC własnej firmy – przygotowanie do rozpoczęcia działalności gospodarczej"

Webinar odbędzie się w formie dwóch spotkań z wykorzystaniem platformy zoom w następujących terminach:

07.02. 2022 r. w godz. 16.30 – 19.30
08.02.2022 r. w godz. 17.00 – 20.00

Można zapisać się na jeden lub dwa wabinary.
Osoby zainteresowane uczestnictwem, proszone są o zgłoszenie na adres doradztwo@poznan.praca.gov.pl

Program:

Część I, 07.02.2022 r. w godz. 16.30 - 19.30
Zakładanie jednoosobowej działalności gospodarczej oraz spółki cywilnej


1.Wprowadzenie do tematu "własnej firmy" - pojęcie działalności gospodarczej, pojęcie przedsiębiorcy.
2. Działalność nierejestrowana.
3. Obowiązujące akty prawne.
4. Formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce - krótka charakterystyka. Wady i zalety poszczególnych form prawnych.
5. Procedura rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej:
- omówienie druku CEIDG-1 (wpis do CEIDG, zmiana wpisu, zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej oraz likwidacja firmy)
- NIP - Urząd Skarbowy
- REGON - Urząd Statystyczny
- rejestracja firmy przez Internet - Profil Zaufany ePUAP.
6. Obowiązki przedsiębiorcy wobec ZUS:
- zgłoszenie do ZUS - omówienie obowiązujących druków
- składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
- preferencje i ulgi w składkach
- zbieg tytułów do ubezpieczeń
7. Obowiązki przedsiębiorcy wobec US:
- podatek dochodowy od osób fizycznych - wybór formy opodatkowania
- kasa fiskalna w działalności gospodarczej
8. Procedura rejestracji spółki cywilnej.
 
Część II, 08.02.2022 r. w godz. 17.00 – 20.00
Podatki w noworejestrowanych firmach


1. Wybór formy opodatkowania podatkiem dochodowym:

  • rodzaje i zmiana formy opodatkowania
  • składka zdrowotna i jej sposoby wyliczania w zależności od wybranej formy opodatkowania.

2. Podatek VAT – podjęcie decyzji o wyborze lub rezygnacji

  • mechanizm działania podatku VAT
  • co to jest wykaz podatników VAT
  • co to jest podzielona płatność (split payment) i kogo dotyczy?

3. Płatność transakcji powyżej 15 000 zł.
4. Definicja kosztów uzyskania przychodów – co może być kosztem przedsiębiorcy, a co nie.
5. Rozpoczęcie księgowań  w księdze dostosowanej do wybranej formy opodatkowania podatkiem dochodowym:

  • rozpoznanie pierwszych operacji gospodarczych, które powinny być ujawnione w księdze
  • dokumentowanie kosztów – rodzaje kosztów, data zaliczenia w ciężar kosztów
  • środki trwałe i wartości niematerialne i prawne
  • leasing – metoda optymalizacji podatkowej

6. Wybór programu fakturującego do wystawiania dokumentów sprzedaży
7. Zapoznanie się z wymogami dotyczącymi prawidłowo wystawianych faktur sprzedaży – oznaczanie faktur kodami Grup Towarowo-Usługowych (GTU)
8. Przychody zwolnione z opodatkowania w kontekście dotacji bezzwrotnych.
9. Obowiązki roczne podatników w zakresie rozliczenia podatku dochodowego.
 
 Szczegółowe informacje dostępne są na stronie POWP: https://poznan.praca.gov.pl/-/16881362-webinar

 

Poznański Ośrodek Wspierania Przedsiębiorczości